شيوه شيوه

صبحانه با عشق

نكات مهم درباره فروشگاه هاي اينترنتي

انواع خدمات فروشگاه اينترنتي

 

خدماتي كه در فروشگاه هاي اينترنتي به مشتري عرضه مي شود مي تواند فيزيكي باشد كه شامل موبايل، كتاب، لوازم برقي و … است و يا اين خدمات مي تواند مجازي باشد كه شامل نرم افزار، موسيقي، فيلم و … است. در دسترس بودن خدمات فروشگاه اينترنتي از مزاياي آن است كه هم براي فروشنده و هم براي مشتري سودمند خواهد بود. در دنياي امروزي اكثر كارها به شيوه اينترنتي صورت مي گيرد از اين رو بسياري از كسب و كارها براي افزايش درآمدهاي خود به اين روش روي آورده اند.

 

نكات مهم درباره فروشگاه هاي اينترنتي

فروشگاه آنلاين يا فروشگاه اينترنتي چيست ؟ همان فروشگاه است با اين ... 

طراحي مناسب وب سايت جهت فروشگاه اينترنتي از نكات كليدي است كه بايد به آن توجه داشت زيرا هر چه طراحي مناسب تر باشد و استفاده از آن سهولت بيشتري داشته باشد مشتري هاي وفادارتري خواهيد داشت كه به راحتي به كالاها و مشخصات محصولات و خدمات دسترسي دارند. گروه طراحي سايت اينتن طراحي سايت را با تيم مهندسي حرفه اي خود با قيمتي مناسب براي تان انجام خواهد داد. يك فروشگاه اينترنتي معتبر بايد نماد اعتماد الكترونيكي داشته باشد. اين نماد در واقع يك گواهينامه ديجيتال است كه وزارت صنعت و معدن جمهوري اسلامي آن را صادر مي كند. امكان پرداخت در محل از ديگر نشانه هاي يك وب سايت فروشگاهي معتبر است زيرا نشان مي دهد كه مدارك صاحب فروشگاه به پست ارائه داده شده است. همچنين يك فروشگاه اينترنتي بايد روش هاي تماس براي خود در نظر بگيرد تا مشتري قادر به برقراري ارتباط باشد. ارائه تصويرهاي مناسب و توضيحاتي كه كامل باشد در جذب مشتري موفق تر عمل مي كند. در صورتي كه بتوان به سوالات مشتري پاسخ داد مي توان درصد خريد را افزايش داد و فروش بهتري داشت.

 

روش هاي خريد از فروشگاه هاي اينترنتي

 

براي خريد از اين فروشگاه از دو روش مي توانيد استفاده كنيد. روش اول پرداخت در محل است يعني زماني كه مشتري كالا را تحويل مي گيرد هزينه را پرداخت مي كند و بدين ترتيب احتمال كلاهبرداري نيز كم مي شود. پرداخت آنلاين روش ديگري است كه در اين مورد بايد براي دريافت كالا در ابتدا فاكتور خود را پرداخت كنيد تا محصول مورد نظر بعد از پرداخت آنلاين به آدرس پستي تان ارسال شود. معمولا سايت هاي معتبر هر دو روش خريد را در اختيار مشتري قرار مي دهند تا خود در اين مورد تصميم گيري كنند.

مزاياي فروشگاه هاي آنلاين  اينترنتي

 

فروشگاه هاي اينترنتي براي خريدار و مشتري مزايايي دارند كه شرح خواهيم داد. در رابطه با خريدار مي توان گفت كه اين گونه لازم به مراجعه حضوري به فروشگاه نخواهد بود و بدون نياز به حمل كالاي مورد نظر، آن را درب منزل تحويل مي گيرند. با اين روش به توضيحات جامعي از كالاي مورد نظر در هر ساعتي از شبانه روز دسترسي خواهيد داشت و سفارش خود را تنها در چند دقيقه مي توانيد ثبت كنيد. اين گونه قادر به مقايسه كالاي مورد نظرتان در فروشگاه هاي انلاين  اينترنتي بسياري خواهيد بود تا بهترين را انتخاب كنيد. كاهش ترافيك، كاهش آلودگي هوا، كاهش آلودگي صوتي و … از جمله مزاياي خريد اينترنتي مي باشد. در رابطه با فروشنده نيز محصولات و خدمات آن ها بدون محدوديت هاي زماني و مكاني به فروش مي رسد و هزاران نفر در طول شبانه روز از فروشگاه انلاين ديدن خواهند كرد و به حضور فيزيكي مشتري نيازي نخواهد بود. با اين روش مشتري از هر نقطه اي قادر به مشاهده محصولات تان خواهد بود و هزينه ها نيز در مقايسه با راه اندازي فروشگاه فيزيكي كمتر خواهد بود. براي قدرت دادن به كسب و كار خود از تغييرات و تحولات جامعه نمي توانيد دوري كنيد و با فروش آنلاين جايگاه بهتري در كسب و كار خود پيدا خواهيد كرد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1399/3/27  ساعت: ۱۰ توسط:sobhanehbaeshgh :

رشته طراحي جواهرات

 

رشته طراحي جواهرات

 

رشته طراحي جواهرات

رشته طراحي جواهرات از رشته هاي تخصصي آكادميك است كه در بسياري از كشورهاي جهان به صورت حرفه اي تدريس مي شود. طبق مصوبه جديد شوراي عالي برنامه ريزي آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، طراحي جواهرات در ليست رشته هاي دانشگاهي داخل كشور نيز قرار گرفته است. هم اكنون امكان ادامه تحصيل در رشته طراحي جواهرات در مقطع كارداني و كارشناسي براي علاقه مندان وجود دارد.

ulzu_q2.jpg

 

با توجه به اهميت اشتغال زايي جوانان و در جهت ارتقا كيفي مهارت ها لازم است تا در كنار ساير رشته هاي دانشگاهي، يادگيري مهارت هاي ظريف و هنرهاي پر درآمد نيز بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد. 

 

اهميت رشته طراحي جواهرات

هنرهاي ظريف از جمله طلاسازي و جواهرسازي سابقه اي ديرين در ايران زمين دارد. صنعت طلا و جواهر از گذشته تا به امروز تحولات زيادي داشته است. اين روزها كامپيوتر به كمك طراحان آمده و نرم افزارهاي تخصصي ويژه طراحي جواهر جايگزين شيوه هاي قديمي شده اند. با توجه به استعداد بالقوه اي كه در كشور وجود دارد به نظر مي رسد پتانسيل لازم براي رقابت با بازارهاي جهاني و حضور موفق در صنعت طلا و جواهرات وجود داشته باشد.

رشته طراحي جواهرات نقطه شروعي براي تحولي بزرگ در سيستم آموزشي كشور است. كساني كه علاقه به هنرهاي ظريف دارند با ورود به اين رشته و آموزش صحيح مي توانند تكنيك هاي روز دنيا را در طراحي جواهرات و سنگ هاي قيمتي فرابگيرند. رشته طراحي جواهرات از جديدترين رشته هاي آموزش عالي و البته از رشته هاي كمتر شناخته شده است. به نظر مي رسد با معرفي رشته طراحي طلا و سنگ هاي قيمتي تعداد علاقه مندان به تحصيل در اين صنعت نيز با افزايش روبرو شود.

 

آموزش طراحان متخصص در رشد اقتصادي جامعه تاثيرگذار است. دانش آموختگان اين صنعت مي توانند به تنهايي كسب و كار پر درآمدي را راه اندازي كنند. اشتغال در اين حرفه براي افراد علاقه مند به كارهاي ظريف كه دانش آكلدميك را آموخته اند، بسيار راحت تر است. اگر علاقه به جواهرسازي داريد و مي خواهيد ازجديدترين متدهاي روز دنيا براي طراحي جواهرات كمك بگيريد حتما در يكي از دوره هاي آموزشي رشته طراحي جواهرات شركت كنيد.

 

كسب دانش تخصصي در طراحي جواهرات تنها با گذراندن دوره هاي حرفه اي امكان پذير است. هم اكنون امكان ادامه تحصيل در اين رشته از طريق كاردانش ميسر است. طراحي جواهرات كار دانش از رشته هاي مورد علاقه جوانان در دبيرستان است. تحصيل در دوره كارداني رشته طراحي جواهرات و همچنين كارشناسي اين رشته از طريق آموش عالي امكان پذير است.

گذراندن دوره طراحي جواهرات براي ورود موفق به بازار كار از طريق آموزش هاي حضوري و آنلاين نيز امكان پذير است. هم اكنون اين دوره آموزشي در تهران توسط مدرس بين المللي طراحي جواهر آموزش داد مي شود.

” سالار پور ايماني” مدرس دوره هاي عمومي و خصوصي نرم افزار ماتريكس تدريس دوره آموزشي طراحي جواهرات را بر عهده دارد. ايشان مولف كاملترين خودآموز تصويري طراحي طلا و جواهر به زبان فارسي است. رشته طراحي جواهرات افق تازه اي براي اشتغال زايي جوانان ايجاد كرده و اميد است كه بتواند بخشي از ضعف اجرايي در اين حوزه را جبران كند.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1399/1/18  ساعت: ۱۰ توسط:sobhanehbaeshgh :

درBounee Rate نرخ پرش در گوگل آناليتيكس چيست؟

درBounee Rate نرخ پرش در گوگل آناليتيكس چيست؟

 

 براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد

درBounee Rate نرخ پرش در گوگل آناليتيكس چيست؟

 

 

  • درBounee Rate نرخ پرش در گوگل آناليتيكس چيست؟

    آيا تاكنون عبارت “نرخ پرش” را شنيده ايد؟ اين اصطلاح براي افرادي كه در زمينه سئو سايت فعاليت دارند مفهومي كاملاً آشنا است، اما به نظر شما اهميت آن در چيست و اصلاً چرا بايد آن را به عنوان فاكتوري مهم در بهينه سازي سايت مد نظر قرار داد؟

    نرخ پرش (Bounce Rate) معياري براي اندازه گيري درصد افرادي است كه وارد سايت مي شوند بدون اينكه در صفحه مورد نظر كار خاصي انجام دهند. براي مثال آنها بر روي يك آيتم، لينك “بيشتر بخوانيد” و يا هر لينك داخلي ديگر در صفحه كليك نمي كنند و اين بدان معناست كه سرور گوگل آناليتيكس از طرف بازديدكننده هيچ واكنشي دريافت نمي كند. هنگامي كه كاربر نتواند هيچ تعاملي با صفحه فرود برقرار نمايد مسلماً آن را ترك كرده و بازديد خود را تنها با يك صفحه خاتمه مي دهد. شما مي توانيد از نرخ پرش به عنوان معياري كه كيفيت سايت و يا كيفيت مخاطب را نشان مي دهد استفاده كنيد. منظور از كيفيت مخاطب اين است كه آيا مخاطب با اهداف سايت شما همسو است يا خير!

    چگونه گوگل آناليتيكس نرخ پرش را اندازه گيري مي كند؟

    بر اساس گفته گوگل، بانس ريت به شيوه زير محاسبه مي شود:

    “نرخ پرش به بازديدهاي تك صفحه اي گفته مي شود كه بر تمام بازديدها يا درصدي از آن ها كه كاربر تنها وارد يك صفحه شده و صرفاً يك درخواست مجزا به سرور آناليتيكس مي فرستد، تقسيم مي گردد. “

    به عبارت ديگر، بانس ريت بازديدهايي كه كاربر در آن ها تنها يك صفحه را باز كرده جمع مي بندد و تعداد آن ها را به كل بازديدها تقسيم مي كند. بالا بودن نرخ پرش سه چيز را نشان مي دهد:

    • كيفيت صفحه پايين است و در آن چيزي براي دعوت كاربر به برقراري تعامل وجود ندارد.
    • هدف مخاطب با هدف صفحه شما يكي نيست، به همين دليل نمي تواند با آن صفحه تعامل برقرار كند.
    • بازديدكنندگان اطلاعاتي كه به دنبال آن هستند را پيدا كرده اند.

    رابطه نرخ پرش با سئو

    مباحث بسياري در مورد اينكه Bounce Rate يكي از فاكتورهاي رتبه بندي در سئو و افزايش رتبه گوگل است مطرح مي شود اما به سختي مي توان تصور كرد كه گوگل داده هاي گوگل آناليتيكس را به عنوان يك فاكتور رتبه بندي در نظر مي گيرد زيرا اگر گوگل آناليتيكس به خوبي عمل نكند، داده ها معتبر نخواهند بود. علاوه بر آن، شما به راحتي مي توانيد نرخ پرش را دستكاري كنيد.

    خوشبختانه، برخي از گوگلرها نيز با اين نظر موافق هستند كه گوگل از داده هاي گوگل آناليتيكس در الگوريتم جستجوي خود استفاده نمي كند. اما شما بايد مطمئن شويد هنگامي كه افراد از طريق يك موتور جستجو وارد سايت مي شوند، ديگر به ليست نتايج جستجو باز نمي گردند زيرا اين نوع پرش احتمالاً يك فاكتور رتبه بندي در نظر گرفته خواهد شد. اين پرش ممكن است به روشي متفاوت از نرخ پرشي كه در گوگل آناليتيكس مشاهده مي كنيم اندازه گيري شود.

    از نقطه نظر سئو، شما بايد هر آنچه كه مربوط به سايت است را بهينه سازي كنيد. بنابراين، نگاه دقيق به بانس ريت به شما كمك مي كند، وبسايت خود را بهينه سازي كنيد كه اين امر همان سئو را در بر مي گيرد.

    نرخ پرش يا Bounce Rate در گوگل آناليتيكس چيست؟

    بانس ريت چگونه تفسير مي شود؟

    بالا بودن نرخ پرش و اينكه آيا اين خوب است يا بد به هدف صفحه مورد نظر بستگي دارد. اگر هدف صفحه آگاهي دادن و انتشار خبر است، نرخ بالاي پرش در هر ثانيه بد به نظر نمي رسد. البته واضح است كه شما دوست داريد افراد مقالات بيشتري در سايتتان بخوانند، در خبرنامه سايت عضو شوند و … اما هنگامي كه آن ها تنها يك صفحه را باز مي كنند، يك پست مي خوانند يا يك آدرس پيدا مي كنند، كاملاً طبيعي است كه بعد از خواندن صفحه، آن را ببندند. در اين حالت، هيچ واكنش يا پيغامي به سرور گوگل آناليتيكس ارسال نمي شود، در نتيجه يك پرش اتفاق افتاده است.

    اگر مدير وبلاگ هستيد، هوشمندانه ترين كاري كه مي توانيد انجام دهيد ايجاد بخشي است كه تنها “بازديدكنندگان جديد” را در برگيرد. اگر Bounce Rate در بين بازديدكندگان جديد بالا باشد، در مورد اينكه چگونه مي توان تعامل آن ها با سايت را بهبود بخشيد فكر كنيد زيرا هدف شما برقراري تعامل بين بازديدكنندگان جديد و سايت است.

    اگر هدف صفحه ايجاد تعامل با سايت باشد، در اين حالت بالا بودن بانس ريت اصلاً خوب نيست. فرض كنيد صفحه اي داريد كه تنها هدف آن عضويت بازديدكنندگان جديد در خبرنامه است. اگر اين صفحه نرخ پرش بالايي داشته باشد، شما بايد آن را بهينه سازي كنيد. براي مثال با افزودن يك فراخوان يا يك گزينه نظير “در خبرنامه ما عضو شويد” مي توانيد نرخ پرش را كاهش دهيد. اما دلايل ديگري نيز براي بالا بودن نرخ پرش در صفحه اشتراك خبرنامه وجود دارد. در صورتي كه بازديدكنندگان را با وعده هاي دروغين فريب داده باشيد، از اينكه كاربران نتوانند با صفحه شما تعامل برقرار كنند تعجب نكنيد. مسلماً آن ها هنگامي كه وارد صفحه اشتراك شده اند، چيز ديگري انتظار داشته اند. از طرفي اگر از همان ابتدا در مورد اينكه بازديدكنندگان از صفحه اشتراك چه چيزي انتظار دارند شفاف سازي كنيد، Bounce Rate پايين نكات بسياري در مورد كيفيت بازديدكنندگان به شما نشان خواهد داد، براي مثال شما متوجه مي شويد آن ها براي به اشتراك درآمدن در خبرنامه ترغيب شده اند.

    نرخ پرش و تبديل

    اگر از نقطه نظر تبديل به نرخ پرش نگاه كنيد، اين فاكتور را مي توانيد به عنوان معياري براي سنجش موفقيت در نظر بگيريد. براي مثال، فرض كنيد طراحي صفحه خود را به اميد اينكه بهتر خواهد شد تغيير داده ايد، سپس تمام حواس خود را بر روي بانس ريت متمركز كنيد. اگر نرخ پرش افزايش پيدا كرد مطمئن باشيد، تغيير در طراحي يك تغيير نادرست بوده و نرخ تبديل پايين مي باشد.

    شما بايد نرخ پرش صفحات عمومي سايت را نيز بررسي كنيد. كدام صفحات نرخ پرش بالا و كدام يك نرخ پرش پايين دارند؟ تمام آن ها را با هم مقايسه كنيد و از صفحاتي كه نرخ پرش آن ها پايين است ياد بگيريد.

    يكي ديگر از ديدگاه هايي كه در مورد نرخ پرش مي توان عنوان كرد، توجه به آن از نقطه نظر منابع ترافيك است. كدام منابع ترافيك به نرخ پرش بالا يا پايين منجر مي شوند؟ براي مثال، خبرنامه يا يك سايت مرجع كه ترافيك بالا ارسال مي كند؟ آيا متوجه مي شويد چه چيزي منجر به اين Bounce Rate شده است؟ و اگر يك كمپين گوگل ادوردز راه انداخته ايد، آيا بايد به نرخ پرش اين منبع ترافيك چشم بدوزيد؟

    مشتريان بسياري وجود دارند كه بانس ريت سايت آن ها به طور غير طبيعي پايين است. در اين مورد، تمام زنگ خطرها بايد خاموش شوند، به خصوص اگر انتظار افزايش نرخ پرش را نداشته ايد زيرا احتمالاً اين بدين معناست كه گوگل آناليتيكس به درستي عمل نكرده است. عوامل بسياري بربانس ريت تاثيرگذار هستند زيرا آن ها يك واكنش به سرور گوگل آناليتيكس مي فرستند و اين سرور آن را اشتباهاً به عنوان تعامل شناسايي مي كند. معمولاً يك نرخ پرش پايين و غيرطبيعي به واسطه عملي كه سرور گوگل آناليتيكس را برانگيخته مي كند ايجاد مي شود. در مورد پاپ آپ ها، نمايش خودكار ويدئوها و يا رويدادي كه بعد از يك ثانيه آن را اجرا كرده ايد فكر كنيد. البته اگر رويدادي رخ داده كه پيمايشگر، صفحه را دنبال مي كند، در اين حالت پايين بودن نرخ پرش بسيار خوب است. اين نشان مي دهد كه مردم صفحه را به سمت پايين پيمايش مي كنند و محتوا را تا آخر مي خوانند.

    چگونه مي توان بانس ريت را كاهش داد؟

    تنها راه كاهش نرخ پرش، ايجاد تعامل با صفحه سايت است. به طور كلي نرخ پرش را مي توان از دو ديدگاه ترافيك و صفحه بررسي كرد. اگر منابع مشخص ترافيك، نرخ پرش بالايي داشته باشند، شما بايد به انتظارات بازديدكنندگاني كه از آن منابع به سايت شما مي آيند توجه كنيد. فرض كنيد در سايتي ديگر تبليغات راه اندازي كرده ايد و افراد بسياري از طريق پرش تبليغات وارد سايت شما شده اند اما شما انتظارات آن ها را برآورده نكرده و به نيازهاي آن ها پاسخ نداده ايد. پس تبليغات را بازبيني كنيد و ببينيد آيا با صفحه اي كه نمايش مي دهيد همخواني دارند يا خير؟ اگر ندارد، مطمئن شويد كه صفحه دنباله رو تبليغات است يا برعكس!

    اگر صفحه سايت پاسخگوي نيازها و انتظارات بازديدكنندگان است اما هنوز Bounce Rate بالايي دارد، شما تنها بايد صفحه را بررسي كنيد. كاربرد صفحه چيست؟ آيا در بالاي صفحه فراخوان وجود دارد؟ آيا در آن صفحه لينك هاي داخلي كه به صفحات يا پست هاي مرتبط ارجاع داده مي شوند وجود دارد؟ آيا منويي كه بتوان به راحتي از آن استفاده كرد در اختيار داريد؟ آيا صفحه مورد نظر افراد را براي بازديدهاي بعدي به سايت دعوت مي كند؟ اين ها تمام مواردي هستند كه هنگام بهبنه سازي صفحه خود به آن ها نياز داريد.

    Bounce Rate مناسب

    با توجه به ماهيت سايت و همچنين حوزه فعاليت آن مي توان، ميانگيني براي سنجش بالا و پايين بودن اين عدد مشخص نمود كه در تضوير زير براي حوزه هاي مختلف توسط كارشناسان اندازه گيري و مطرح شده است.

    نرخ پرش يا Bounce Rate در گوگل آناليتيكس چيست؟

    نرخ خروج چيست؟

    اصولاً نرخ پرش با نرخ خروج اشتباه گرفته مي شود. از نظر ادبي، نرخ خروج به درصد بازديدهاي صفحه كه آخرين بازديد بوده اند اشاره دارد. در واقع نرخ خروج، تصميم گيري كاربر براي خاتمه بازديد از صفحه وبسايت را در بر مي گيرد. صفحه پشتيباني گوگل مثال هايي واضح از نرخ خروج و نرخ پرش ارائه مي دهد كه تفاوت بين اين دو به خوبي آشكار است. به مثال هاي زير دقت كنيد:

    Monday: Page B > Page A > Page C > Exit
    Tuesday: Page B > Exit
    Wednesday: Page A > Page C > Page B > Exit
    Thursday: Page C > Exit
    Friday: Page B > Page C > Page A > Exit

    محاسبه درصد بانس ريت و نرخ خروج به شرح زير مي باشد:

    نرخ خروج

    صفحه A: سي و سه درصد (3 بازديد و 1 خروج )

    صفحه B: پنجاه درصد ( 4 بازديد و 2 خروج )

    صفحه C: پنجاه درصد ( 4 بازديد و 2 خروج )

    نرخ پرش

    صفحه A:  صفر درصد (يك بازديد از صفحه A شروع شد اما يك بازديد مجزا نبود، در نتيجه نرخ پرش ندارد)

    صفحه B:  سي و سه درصد (نرخ پرش از نرخ خروج كمتر است زيرا 3 بازديد با صفحه B شروع شد اما يك بازديد به پرش منجر گرديد)

    صفحه C: صد درصد (يك بازديد با صفحه C شروع و به پرش منجر شد)

    خلاصه

    نرخ پرش معياري است كه شما مي توانيد براي آناليز تلاش هاي بازاريابي خود از آن بهره ببريد. شما مي توانيد از آن استفاده كنيد تا ببينيد آيا صفحه شما پاسخگوي نياز بازديدگنندگان است يا خير. همانطور كه مشاهده نموديد، پرش بازديدكنندگان از سايت لزوماً قبل از اينكه آن ها سايت را ترك كنند اتفاق نمي افتد. با اين حال، شما از آن ها مي خواهيد كه با سايت شما تعامل برقرار كنند. از اين رو مي توان از نرخ پرش براي فهميدن اينكه كدام صفحه نيازمند توجه بيشتر است استفاده كرد. برآورده نمودن انتظارات بازديدكنندگان و تعامل برانگيزتر كردن صفحات، همه به ايجاد يك وبسايت عالي كمك خواهند كرد و همه ما ميدانيم كه يك سايت جذاب، رتبه بهتري به خود اختصاص خواهد داد.

    منبع : سو سايت 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1398/12/27  ساعت: ۲۳ توسط:sobhanehbaeshgh :

سگ دوبرمن پينشر، مشخصات نژادي و شيوه مراقبت

سگ دوبرمن پينشر، مشخصات نژادي و شيوه مراقبت

piya_t3.jpg

سگ دوبرمن پينشر در اواخر قرن 19 ميلادي در آلمان به عنوان سگ نگهبان پرورش داده شد. اجداد آنها تقريبا ناشناخته است، اما اعتقاد بر اين است كه سگ هاي دوبرمن تركيبي از نژاد هاي مختلف سگ ترير سياه، روتوايلر و پينشر مي باشد. اين سگ نگهبان با پوشش خارجي براق، داراي بدن ورزشكار با ماهيچه هاي زياد است كه آن را به صورت يك سگ اشرافي نشان خواهد داد. اين سگ ها بسيار پر انرژي و باهوش هستند كه مي توانند به عنوان سگ پليس، سگ هاي ورزشكار و در نهاست يك همراه و همدم عالي فعاليت كنند.

 

مشخصات نژادي

تطبيق پذيري كلي: معمولي

تطبيق پذيري با زندگي آپارتماني: معمولي

برخلاف اعتقادات عمومي، اندازه كوچك لزوما يك سگ آپارتماني نمي سازد. سگ هاي زيادي با اندازه كوچك وجود دارند كه با توجه به ميزان انرژي و نوع شخصيت براي نگهداري در آپارتمان مناسب نيستند. از ويژگي هاي يك سگ آپارتماني خوب و مناسب مي توان به ساكت بودن، كم انرژي بودن، رفتار مودبانه با ساكنان منزل اشاره كرد.

مناسب براي صاحبان تازه كار: معمولي

نگهداري برخي از سگ ها نسبت به ساير آنها ساده تر است. آنها  ساده تر مي آموزند و انعطاف پذيري بالاتري دارند تا در مقابل اشتباهات يا ناسازگاري هاي صاحبان خود عقب نشيني كنند. اين گونه سگ ها بسيار حساس هستند و تفكر مستقلي دارند كه ادعا مي شود نگهداري آنها ممكن است براي صاحبان تازه كار سخت تر باشد.

سطح حساسيت: خيلي زياد

بعضي از سگ ها به يك توهين شديد بي توجه هستند در صورتي كه برخي از آنها حتي يك نگاه كثيف را با قلب خود مي پذيرند. سگ هايي با حساسيت كم كه به آنها "بي قيد"، "شكيبا"، "انعطاف پذير" و "پوست كلفت" مي گويند؛ بهتر مي توانند يك خانواده ‌ي پر سرو صدا، پر هرج و مرج، با ادعاي زياد و روتين متغير را تحمل كنند. بچه هاي كوچك داريد؟ ميهماني هاي شام پر سر و صدا برگزار مي كنيد؟ در يك گاراژ باند بازي مي كنيد؟ يا يك زندگي گيج كننده را هدايت مي كنيد؟ نياز به يك سگ با حساسيت كم خواهيد داشت.

ميزان تحمل پذيري تنها بودن: كم

بعضي از نژاد ها در برقراري ارتباط و پيوند دادن خود با خانواده بسيار عالي عمل مي كنند؛ به گونه‌اي كه اگر به دلايل مختلفي از خانواده و صاحبان خود دور بمانند، ممكن است شرايط متشنج و نگران كننده‌اي را بوجود آورند. در اين نژاد ها در صورتي كه سگ در طول روز با خانواده خود وقت بگذراند يا به محل كار برده شود، رفتار و عكس العمل مناسب تري از خود نشان خواهد داد.

ميزان تحمل پذيري هواي سرد: خيلي كم

نژاد هايي با پوشش خارجي بسيار كوتاه يا بدون پوشش با چربي بدني كم يا بدون چربي كه از جمله آنها مي توان به نژاد گريشن اشاره كرد؛ در برابر سرما بسيار آسيب پذير هستند. سگ هايي كه طاقت كمي در برابر سرما دارند بايد در آب و هواي خنك زندگي كنند  و براي پياده روي در هواي سرد نياز به استفاده از يك پالتو يا ژاكت مخصوص خواهند داشت.

ميزان تحمل پذيري هواي گرم: زياد

سگ هايي كه پوسته خارجي ضخيم دارند در برابر گرماي بيش از حد آسيب پذير هستند. همچنين نژاد هايي با بيني هاي كوتاه مانند بولداگ يا پاگ ها هستند كه با توجه به نوع بيني هاي خود نمي توانند به خوبي خنك شوند. اگر سگ هايي با نژاد حساس به گرما انتخاب مي كنيد، بايد در روز هاي گرم و مرطوب آن را در خانه نگه داريد و بايد در مورد تمرين دادن اين نوع نژاد سگ در گرما بسيار محتاط باشيد.

 

 

رفتار دوستانه

ميزان رفتار دوستانه بطور كلي: متوسط

ميزان رفتار محبت آميز با خانواده: عالي

برخي از نژاد ها بسيار مستقل و كناره گير هستند، حتي اگر در كنار صاحبان خود بزرگ شده باشند و زمان كودكي خود را در كنار آنها گذرانده باشند. نژاد هاي ديگر با يك شخص خاص پيوند مي خورند و نسبت به ساير افراد بي توجه هستند. نژاد، تنها عامل براي مشخص كردن ميزان محبت در سگ ها نيست. سگ هايي كه داخل خانواده ها و با انسان ها بزرگ شده اند خيلي راحت تر مي توانند با ساير انسان ها ارتباط دوستانه برقرار كنند.

رفتار دوستانه با كودكان: خوب

مهربان بودن با كودكان، اندازه و مشخصات رفتاري در مقابل كودكان، در آغوش كشيدن ظرف غذاي خود، نداشتن مشكل با بازي ها و جنب و جوش هاي كودكانه، از جمله رفتاري دوستانه با كودكان است كه يك سگ را به عنوان نژاد كودك دوست نشان مي دهد. ممكن است با ديدن ليست سگ هاي كودك دوست متعجب شويد كه در آن نژاد سگ هاي بوكسور سفت و سخت و ترير هاي استافوردشير آمريكايي قرار دارند. سگ هاي كوچك و ظريف با روحيه بلقوه تند مانند چيوهوها زياد خانواده دوست نيستند.

 

ميزان رفتار دوستانه با ديگر سگ ها: خيلي ضعيف

رفتار دوستانه با سگ هاي ديگر و رفتار دوستانه با انسان ها دو چيز بسيار متفاوت است. برخي از سگ ها ممكن است حمله كنند يا سعي كنند بر سگ هاي ديگر مسلط شوند؛ ديگر سگ ها ترجيح مي دهند بازي كنند تا بجنگند و برخي ديگر دم تكان مي دهند و فرار مي كنند. نژاد تنها عامل براي مشخص كردن رفتار دوستانه نيست. سگ هايي كه حداقل از سن شش تا هشت هفتگي تا رسيدن به بلوغ با صاحبان خود مي گذرانند، به احتمال زياد مهارت هاي اجتماعي خوبي خواهند داشت.

رفتار دوستانه با غريبه ها: معمولي

سگ هاي غريبه دوست با دم  تكان دادن و پوزه به خاك ماليدن به ميهمانان و غريبه ها سلام مي كنند. گونه هاي ديگر خجالتي، بي تفاوت يا پرخاشگر هستند.

 

نظافت بهداشتي

نظافت بهداشتي به طور كلي: خوب

ميزان ريخت و پاش: زياد

اگر مي خواهيد  محل زندگي خود را با يك سگ شريك شويد، بهتر است با توجه به مقدار ريزش موهاي آن نژاد نسبت به انتخاب آن اقدام كنيد. ريختن موها در بين نژاد هاي مختلف متفاوت خواهد بود. در بعضي از نژاد ها، موها به صورت فصلي ريخته مي شود و در نژاد هاي ديگر خيلي دير و به سختي ريخته مي شود. اگر جزء افراد منظم هستيد، بهتر است نژاد هايي با ريزش موهاي كم انتخاب كنيد.

مقدار پتانسيل كثيف كاري و بهم ريختگي: زياد

سگ هاي مستعد كثيف كاري، هنگامي كه نزديك شما مي شوند تا سلام كنند رد نخ مانند از بزاق دهان را بر روي بازو هاي شما بر جاي بگذارند و باعث بوجود آمدن لكه هاي بزرگ و مرطوبي بر روي لباس شما شوند. اگر رفتار نسبتا خوبي در مقابل ايجاد لكه هايي از بزاق دهان بر روي لباس هاي خود داريد، مشكلي نخواهد بود. اما اگر در اينگونه موارد حساس هستيد، بهتر است سگي را انتخاب كنيد كه پتانسيل كثيف كاري و بهم ريختگي كمي داشته باشد.

ميزان تميزي و نظافت آسان: خيلي خوب

برخي از سگ ها نياز به تميزكاري و نظافت بسيار زيادي خواهند داشت در صورتي كه بعضي از آنها مي توانند نظافت خود را تا حدودي انجام دهند. اگر زمان لازم براي نظافت سگ را داريد مي توانيد سگ هاي نوع دوم را انتخاب كنيد يا اينكه شخصي را براي انجام كارهاي تميز كاري آن استخدام كنيد.

ميزان سلامت عمومي: خيلي ضعيف

با توجه به شيوه هاي نادرست در پروش برخي سگ ها، يك سري از نژاد ها در شرف ابتلا به مشكلات بهداشتي ژنتيكي هستند كه از جمله اين مشكل ها مي توان به در رفتگي  مفصل ران اشاره كرد. اين بدين معني نيست  كه هر سگي از اين نژاد مبتلا به اين نوع بيماري مي شود، بلكه اين معني برداشت مي شود كه آنها در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به بيماري مواجه هستند. اگر در حال حاضر تصميم جدي براي خريد يك سگ در يك نژاد خاص داريد، بهتر است اطلاعات كافي در مورد بيماري هاي ژنتيكي آن نژاد داشته باشيد.

ميزان پتانسيل براي افزايش وزن: متوسط

بعضي از نژاد ها داراي اشتهاي دلچسب بسيار زيادي هستند و تمايل دارند وزن خود را به راحتي افزايش دهند. اضافه وزن، همانند انسان ها مي تواند مشكلات بسيار زيادي را براي سگ ها بوجود آورد. اگر نژادي را انتخاب مي كنيد كه مستعد افزايش وزن است، نياز داريد كه يكسري محدوديت هاي غذايي براي آن در نظر بگيريد. كما اينكه بايد برنامه ورزشي مناسبي برايش ترتيب داده و وعده هاي غذايي آن را در طول روز اندازه گيري كنيد.

اندازه: بزرگ

سگ ها در اندازه هاي بسيار متفاوتي با توجه به نوع و نژاد آنها وجود دارند. اندازه سگ ها تاثير بسيار زيادي در انتخاب آنها دارد چرا كه با توجه به نوع و اندازه مكان بايد يك سگ مناسب انتخاب شود.  با توجه به اين نكته براي انتخاب سگ هاي آپارتماني تصميم گيري مي كنند. شما با توجه به اندازه و نوع مكان زندگي خود تصميم به انتخاب يك سگ از نژاد مناسب خواهيد گرفت . مي توان گفت اين گزينه يكي از عوامل مهم در تقسيم بندي سگ ها محسوب مي شود.

قابليت آموزش

ميزان يادگيري سريع: خيلي خوب

ميزان هوش: خيلي خوب

ميزان رانده شدن به سمت طعمه: كم

ميزان گرايش به پارس يا زوزه: خيلي كم

پتانسيل سياحت يا سرگرداني: كم

نياز هاي ورزشي

ميزان سطح انرژي: معمولي

ميزان سختي: معمولي

ميزان نياز هاي ورزشي: معمولي

پتانسيل بازيگوشي: خيلي زياد

آمار حياتي

گروه نژادي: سگ هاي مخصوص كار ( سگ روتوايلر)

ارتفاع: 60 تا 71 سانتي متر ارتفاع تا شانه ها

وزن: 27 تا 36 كيلوگرم

طول زندگي: 10 تا 13 سال

 

اطلاعات بيشتر در مورد نژاد دوبرمن پينشر

از آنجا كه دوبرمن پينشر (كه در برخي از كشور ها به صورت Dobermann نوشته مي شود)، در اواخر قرن نوزدهم به وجود آمد، اين نژاد در دنياي سگ ها يك نژاد جديد در اين دهه محسوب مي شد. اين امر مانع از تبديل شدن به يكي از محبوب ترين و شناخته شده ترين نژادها در ايالات متحده، دوبي و.... نمي شود. نگاه بسيار زيبا و لطيفي دارند و استايل بدني مخصوص سگ هاي ورزشكار را دارند.

سگ هاي دوبرمن به اختصار دوبي باهوش، هوشيار و وفادار هستند. آنها يك سگ نگهبان شجاع و همچنين يك همراه خانوادگي محبوب هستند. شهرت بسيار زياد سگ هاي دوبرمن بر آنها پيشي گرفته است به طوري كه در حال حاضر تمام دنبا اين نژاد را مي شناسند. آنها ترس دروني از افراد ناشناس دارند. درست است، كمي قبل گفتيم كه دوبرمن ها نگهبانان نيرومندي هستند، اما معمولاً سگ آرام، مراقب و دوست داشتني مي باشند. به دنبال مشكل نمي گردند، بسيار شجاع هستند و در صورت درك خطر، از خانواده و محيط زندگي خود دفاع خواهند كرد. دوبرمن پينچر از بودن در يك خانواده لذت مي برد. آنها دوست دارند با كساني كه دوستشان دارند زندگي كنند و وقتي اين عشق وجود داشته باشد، آنها غريضه محافظت از خانواده را به صورت طبيعي از خود نشان مي دهند. تا زماني كه با مهرباني با آنها برخورد شود، با فرزندان، دوستان و ميهمانان با محبت و احترام رفتار مي كنند.

تاريخچه

روزي روزگاري، در اواخر قرن نوزدهم، يك مأمور جمع آوري ماليات به نام لوئيس دوبرمن وجود داشت كه در شهر آپولدا، در منطقه تورينگن آلمان زندگي مي كرد. كار او براي جمع آوري پول خطرناك بود زيرا راهزنان در اين منطقه وجود داشتند كه ممكن بود در حين انجام دادن كار به او حمله كنند. از آنجا كه دوبرمن همچنين شكارچي سگ ماهري در آن شهر بود، اغلب اوقات براي محافظت از خود يك سگ به همراه خود مي برد. دوبرمن با ايده يك همراه وفادار و محافظ، پرورش سگ را آغاز كرد. نتيجه آزمايشات پرورش او، دوبرمن پينشر اوليه بود. هيچ گزارشي در مورد اينكه سگهاي دوبرمن براي ايجاد نژاد از چه مواردي استفاده مي كنند، در دست نيست، اما حدس مي زند كه روتوايلر، پينشر آلماني و ترير هايي با رنگ مشكي و كرم، بخشي از اين تركيب هستند.

دوبرمن براي اولين بار در سال 1876 نمايش داده شد، جايي كه با شور و شوق زيادي با او روبرو شد. هنگامي كه دوبرمن در سال 1894 درگذشت، تركيب واقعي براي پرورش سگ هاي دوبرمن با او به خاك سپرده شد. با اين حال به دليل مشاركت وي در پرورش نژاد، به افتخار اين سگ ها را با نام وي نامگذاري كردند. در اواخر قرن نوزدهم، پرورش دهندگان آلماني كه كار دوبرمن را ادامه مي دادند، در درجه اول نگران عملكرد بودند تا ظاهر. آنها مي خواستند دوبرمن را توسعه دهند تا يك "سگ فوق العاده" بوجود آورند. اوايل، آنها فقط شجاع ترين، باهوشترين ، سريعترين و سخت ترين سگ ها را پرورش مي دادند. آنها تقريباً خيلي خوب موفق شدند. گونه هاي امروزي دوبرمن از تلاش آنها بود كه به دليل سرسخت بودن و پرخاشگريشان شناخته مي شوند.

 

شخصيت

يك سگ فوق العاده باهوش و فوق العاده فعال؛ اين همان چيزي است كه شما هنگام گرفتن يك دوبرمن پينشر مشاهده خواهيد كرد. همچنين مي توانيد به سادگي يك سگ وفادار و قابل اعتماد را در سگ هاي دوبرمن مشاهده كنيد، سگ هايي كه مي توانند به سادگي با خانواده خود سرگرم شده و بازيگوشي را در كنار آنها تجربه كنند. آنها يك محافظ يا نگهبان ذاتي هستند، كه وقتي فكر مي كنند خانواده شان مورد تهديد قرار گرفته اند، از هيچ عكس العملي دريغ نخواهند كرد. اما بدون دليل پرخاشگر نيستند. دوبرمن ها دوست دارند هميشه در حال فعاليت باشند. آنها به سرعت ياد مي گيرند و آموزش آنها آسان است. به همين دليل همواره بايد به دنيال درس ها و آموزش هاي جديدي برايشان باشيد.

سگ هاي دوبرمن مدتي طول مي كشد تا بزرگ شود. آنها تا زماني كه سه تا چهار سال سن دارند، توله سگ باقي مي مانند. خلق و خوي تحت تأثير عوامل مختلفي از جمله وراثت ، آموزش و جامعه پذيري شكل مي گيرد. توله سگ هايي كه با خلق و خوي خوب، كنجكاو و بازيگوش هستند، مايلند به مردم نزديك شوند و توسط آنها نگهداري شوند. براي آشنايي بيشتر با مدت زمان بزرگ شدن اين سگ ها و همچنين شخصيت آنها در دوره هاي متفاوت مي توانيد اقدام و نزديكان آنها را مورد بررسي قرار دهيد.

سلامتي

سگ هاي دوبرمن به طور كلي سالم هستند ولي مانند تمام نژاد ها در برخي شرايط مستعد ابتلا به بيماري هاي خاصي مي باشند. همه دبي ها به بيماري يا بيماري هايي كه گفته مي شود مبتلا نخواهند شد، ولي بسيار اهميت دارد هنگام برخورد با اين بيماري ها در مورد هر كدام از آنها اطلاعات لازم و كافي داشته باشيد. از جمله اين بيماري ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • بيماري فون ويلبراند: يك اختلال ژنتيكي است كه مربوط به توانايي حيوانات در لخته شدن خون مي باشد. علائم اصلي اين بيماري خونريزي بيش از حد پس از ايجاد زخم يا جراحت است.
  • ديسپلازي هيپ يا دررفتگي مفاصل ران:  اين بيماري يك بيماري ارثي است كه در صورت فرار نگرفتن مفاصل در جاي اصلي خود بوجود خواهد آمد.
  • آتروفي پيشرونده شبكيه
  • كم كاري تيروئيد
  • كارديوميوپاتي: اين بيماري به وضعيتي گفته مي شود كه عضله هاي قبل نازك و ضعيف شوند.
  • ناركولپسي: اين بيماري به دليل ناتواني مغز در تنظيم الگو هاي خواب بوجود مي آيد.
  • گشاد شدن معده

 

مراقبت

دوبرمن پينشر بهترين سگ براي نگهداري در خانه هاي حومه شهر است. آنها روزانه به تمرين و ورزش زيادي احتياج دارند. اين ويژگي ممكن است براي افراد شاغل كه فعاليت زيادي در طول روز انجام مي دهند خسته كننده باشد. آنها براي نگهباني و حفظ امنيت خانواده خود در برابر حيواناتي كه سهوا در محل زندگي آنها قدم مي زنند، به خانه اي با حياط محصور احتياج دارند. آنها نبايد براي مدت زمان طولاني تنها بمانند و يا به عنوان يك سگ در خارج از خانه نگهداري شوند. از مهم ترين نكات براي نگهداري دوبرمن ها استفاده نكردن از زنجير است. دوبي بايد در تمام فعاليت هاي خانوادگي، حضور داشته باشد و وقت زيادي را در كنار خانواده سپري كند.

تغذيه

مقدار روزانه معمولي: 2.5 تا 3.5 فنجان غذاي خشك با كيفيت در روز كه به طور كلي به دو وعده غذايي تقسيم بندي مي شود.

پوشش خارجي و نظافت

پوشش خارجي براق و صاف دوبرمن ها كوتاه است و نزديك پوست قرار دارد. ممكن است در زير گردن لايه هاي پوششي جزئي غير از لايه اصلي داشته باشند. رنگ پوشش خارجي آنها مشكي، قرمز، آبي و حنايي است. آنها بالاي هر چشم داراي نشانه هايي هستند. اين نشانه ها بر روي پوزه، گلو و سينه آنها همچنين روي پاها مشاهده شده است. پوشش خارجي براق دبي نياز به نظافت كمي دارد. دوبرمن ها سگ هاي تميزي هستند. به طول كوتاه پوشش خارجي آنها توجه نكنيد. اين نوع پوشش خارجي هم مستعد ريزش است. در اين موارد نياز به شانه زدن به صورت هفتگي با استفاده از شانه هاي مخصوص خواهد داشت. پس از فعاليت بسيار زياد يا ورزش نياز به استحمام دارد. با اين حال، حمام مكرر لازم نيست. حداقل دو يا سه بار در هفته دندانهاي دوبرمن خود را مسواك بزنيد. اگر مي خواهيد از بيماري لثه و بوي بد دهان جلوگيري كنيد، مسواك زدن روزانه بهترين روش خواهد بود.

 

منبع: فارسي پت

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1398/12/2  ساعت: ۱۹ توسط:sobhanehbaeshgh :

چاپ پلات چيست و چه كاربردها و مزايايي دارد ؟

چاپ پلات چيست و چه كاربردها و مزايايي دارد ؟

چاپ پلات

چاپ پلات چيست ؟

  • پلات در دسته چاپ عريض قرار دارند. يعني چاپ تصاوير با عرض بالا.
  • در صنعت چاپ ديجيتال دستگاه چاپ پلات در دسته بندي دستگاه چاپي فضاي داخلي (IN DOOR ) قراردارد.

شيوه ي انجام چاپ پلات

  • چاپ پلات مخصوص فضاي داخلي و با جوهر پايه آب (WSTWR BASE ) بر روي كاغذ است كه در مجاورت با آب و هواي فضاي خارجي مقاومت كمي دارند جنس پلات كاغذ مقوا مي باشد كه معمولا با لمينت پوشانده مي شود.
  • پلات يكي از زير مجموعه هاي چاپ ديجيتال است كه در آن بوسيله دستگاه پلاتر ابتدا بر روي متريال هاي مختلف چاپ و سپس با دستگاه لمينيتور برروي آن يك لايه كشيده شده كه آن را پاره شدگي ، رطوبت و صدماَت احتمالي حفظ مي كند .

 

ويژگي هاي چاپ پلات

  • كيفيت بيش از ? برابري چاپ توسط دستگاه پلات در مقايسه با چاپ توسط دستگاه بنر
  • و همچنين برتري چشم گير پلات از لحاظ بصري در فاصله نزديك

دلايل بسيار مهمي براي استفاده از پلات براي چاپ هاي عريض تا عرض ??? سانتيمتر مي باشد.

 

حداكثر اندازه در چاپ پلات

در چاپ پلات امكان چاپ تا عرض ??? سانتي متر و در دستگاههاي بزرگ تا عرض ???سانتي متر وجود دارد ، به علت منحصر به فرد بودن اين دستگاه در چاپ فضاي داخلي ( چاپ ايندور ) تمامي چاپ ها از قبيل :

  • چاپ نقشه
  • چاپ پوستر
  • چاپ كوتد
  • چاپ فتو گلاسه
  • چاپ بوم
  • چاپ پي وي سي
  • چاپ سازه هاي نمايشگاهي مثل استند
  • پاپ آپ
  • كانتر و رول آپ را شامل مي شود.

دستگاه پلاتر هم همانند ساير دستگاه هاي چاپ ديجيتال داراي هدهايي هست كه بوسيله آن رنگ را بر روي انواع گوناگون كاغذ انتقال مي دهد. ساختار چاپي پلاتر نيز همچون پرينتر قابليت تعيين كيفيت سفارشات چاپي مي باشد.

نحوه چاپ در چاپ پلات

  1. نحوه كار به اين صورت است كه فايل طراحي به وسيله كامپيوتر به ريز پردازنده دستگاه پلاتر انتقال پيدا مي كند
  2. و رنگ از مخازن مخصوص به وسيله هدها بر روي كاغذ انتقال مي يابد.
  3. در انتها جهت جلوگيري از رنگ پريدگي در مقابل نور آفتاب و همچنين استحكام بخشيدن به پلات بر روي آن لمينت مات و يا براق كشيده مي شود.

ادامه مطلب : چاپ پلات

مشاوره ، سفارش آنلاين چاپ و استعلام قيمت با مشاوران ما

پيشنهاد مي كنيم براي دريافت اطلاعات بيشتر در  زمينه هاي مختلف چاپ از مقالات ديگر  و ويدئو هاي سايت بازديد كنيد و براي دريافت مشاوره  با ما در تماس باشيد.      ( شماره هاي تماس مجموعه  02177335593 , 09101400024 )

براي مشاهده سايت و سفارش آنلاين روي لينك هاي زير كليك كنيد :

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1398/11/30  ساعت: ۱۳ توسط:sobhanehbaeshgh :